تعمیر و سرویس کولر گازی در محل

تعمیر و سرویس کولر گازی در محل

تعمیر و سرویس کولر گازی در محل با گرم شدن هوا و نزدیک شدن به تابستان دغدغه بسیاری از خانواده ها است. در بسیاری از نقاط ایران مانند جزیره زیبای کیش، شهرهای شمال و جنوب کشور از سردخانه بسیار استفاده می شود کافیست نگاهی به تبلیغات امروز بیندازید تا اهمیت انتخاب سازنده کولر گازی را درک کنید!  لازم به ذکر است افرادی که مهارت فنی آنها تایید می شود در دسته تمامی تکنسین های تهویه ماهر و با تجربه برای تعمیر قرار می گیرند و به راحتی می توانند کولر گازی با برندهای مختلف را تعمیر کنند.

کولر گازی نسل جدید است که مشکلات و دغدغه های کولرهای آبی را برطرف می کند و از مزایای آن نسبت به کولرهای آبی می توان به تنظیم دمای مطلوب، هوای سرد بدون رطوبت و قدرت خنک کنندگی قوی و سریع اشاره کرد. البته  با تمام فوایدی که این کولرها دارند،اگر به درستی از آن ها مراقبت نشود، می تواند در آینده دردسرها و مشکلاتی را به همراه داشته باشد.
اکثر افراد به دلیل مشغله کاری و هزینه تعمیر و سرویس کولر گازی هرگز به سرویس کولر گازی خود توجه نمی کنند تا زمانی که کولر گازی خراب و خاموش شود به فکر تعمیر آن می افتند.
در هوای گرم تابستان استفاده از کولرهای آبی و گازی راهی برای کاهش دمای محیط است، با توجه به تجهیزات سرمایشی در تابستان، خرابی کولر مشکل بزرگی است که باید به سرعت حل شود. کولر آبی یک تخصص است و باید توسط افراد حرفه ای انجام شود.

هزینه تعمیر و سرویس کولر گازی

سرویس کولر گازی که شامل سرویس روکار پانل کولر گازی و شستشو فیلتر ها و سرویس و شستشو کامل کمپرسور و تست میزان گاز دستگاه می باشد.

هزینه سرویس کولر گازی در سال 1402

سرویس کامل رو کار برابر با 120 هزار تومان می باشد که در صورتی که کولر گازی شما احتیاج به شارژ گاز داشته باشد هزینه آن جداگانه محاسبه می شود.

هزینه سرویس کولر گازی در سال 1402

بسته به میزان کمبود گاز و ظرفیت اسپلیت شما هزینه ای ما بین 150 هزار تومان تا 850 هزار تومان دارد که در دستگاهای ایستاده این مبلغ تا 1 میلیون 300 هزار تومان می تواند افزایش پیدا کند که قبل از انجام کار به شما اعلام می شود که در صورت موافقت شما انجام خواهد شد.

در صورت بروز مشکل در تعمیر کولر گازی خود می توانید با یکی از شعبه های مرکز تعمیر مجاز امداد سرویس که از مراکز تعمیر کولر گازی ایرانی پشتیبانی می کند تماس حاصل فرمایید. در اولین تماس با مجموعه امداد سرویس یکی از متخصصان در یک مشاوره تلفنی سعی می کند ایراد تجهیزات را پیدا کند. در این مرحله اگر مشکل کوچکی وجود داشت می توانید آن را حل کنید.
در غیر این صورت، می توانید از یکی از متخصصان بخواهید که برای حل مشکل به خانه یا محل شما بیاید. در این صورت تکنسین های ما حداقل 2 ساعت دیگر می رسند و خدمات ارائه می دهند.لازم به ذکر است بهای تمام شده و قیمت کلیه لوازم با نرخ مصوب اتحادیه محاسبه و پس از حذف تخفیف مورد نظر اعمال می گردد.

خدمات سرویس و تعمیر کولر گازی در محل شامل چه مواردی می شود؟

خدمات سرویس و تعمیر کولر گازی در محل شامل چه مواردی می شود؟

به طور کلی خدمات سرویس و تعمیر کولر گازی در محل به چند حوزه تقسیم می شوند که در این مقاله سعی می کنیم برای شما توضیح دهیم.

  1. تجهیزات نظافت و شستشو:

    کولر در تماس مستقیم با گرد و غبار و کثیفی است و برای رعایت ضوابط نظافت، افزایش طول عمر وسایل، کاهش مصرف برق و افزایش بهره وری به خدمات خشکشویی نیاز دارد. آنچه ارائه دهندگان خدمات انجام می دهند.

  2. رعایت مقررات بهداشتی
    همه ما می دانیم که بسیاری از ویروس ها و آلاینده ها در هوا پخش می شوند و چون کولرها به اطراف هوا می پرند و پس از کاهش دما به عقب پرتاب می شود، بنابراین برای پیشگیری و جلوگیری از انتقال آلودگی لازم است. به صورت دوره ای کنولر را تمیز کنید. با سرویس به موقع کولر گازی خود می توانید مهمترین کار را برای افزایش طول عمر کولر خود انجام میدهید.

  3. افزایش عمر تجهیزات
    (با سرویس کولر گازی می توانید عمر تجهیزات خود را افزایش دهید)
    همانطور که در بالا توضیح دادیم کولر به دلیل تماس مستقیم با خود گرد و غبار زیادی را جذب می کند و این امر باعث می شود که پورت دستگاه از حالت عادی خارج شده و گرد و غبار مسدود شود بنابراین موتور باید با قدرت بیشتری کار کند. همرفت هوا را ایجاد می کند که باعث فشار مضاعف به موتور تصفیه کننده هوا می شود و عمر دستگاه شما را کاهش می دهد و حتی می تواند منجر به سوختن کمپرسور یا پنل کریستالی داخلی شود.
  4. کاهش مصرف برق
    با توجه بیشتر به سرویس تهویه مطبوع و شستشو و نظافت آن، فشار وارده به تجهیزات کاهش می یابد که در نتیجه باعث کاهش مصرف انرژی تجهیزات می شود. (با خدمات تهویه مطبوع، شستشو و نظافت منظم می توانید استرس کمتری به دستگاه وارد کنید و مصرف برق دستگاه را کاهش دهید).
  5. بهره وری بیشتر
    اگر خشک شدن کولر گازی متوقف نشود، تجهیزات شما همیشه تمیز خواهند بود و مشکلی در عملکرد دستگاه ایجاد نمی شود و در نتیجه با حداکثر راندمان (انتشار هوا، نسبت سرمایش/گرمایش) به کار خود ادامه می دهد. . در بالا در مورد دلایل سرویس و شستشوی کولر گازی به شما اطلاعاتی داده ایم، در ادامه نحوه انجام این سرویس را برای شما توضیح می دهیم.

به طور کلی کولر گازی دارای دو قسمت داخلی و خارجی می باشد:

به طور کلی کولر گازی دارای دو قسمت داخلی و خارجی می باشد:

1.پنل داخلی:
پرسنل خدمات ما تمامی قطعات داخلی دستگاه شما را با اسپری مخصوص تمیز کرده و فیلتر موجود در دستگاه را شستشو می دهند. زیرا پنل داخلی برای حفظ سلامتی شما بسیار مهم است و محیط مناسبی دارد و اگر به موقع نگهداری نشود آلودگی وارد شده توسط فیلتر را در هوا پخش می کند. و اگر می خواهید این کار را انجام دهید در مراحل زیر آن را بشویید، ابتدا برق دستگاه را خاموش کنید و درب پنل را باز کنید و به آرامی فیلتر را بردارید و آنها را با آب و صابون تمیز کنید سپس تجهیزات را سنسور کنید. حذف و تمیز کنید.
این سنسور دمای محیط را اندازه گیری می کند و به برد دستور می دهد دستگاه را روشن یا خاموش کند. اگر کثیف باشد، ممکن است دمای داخل را اشتباه ارزیابی کند و دمای مورد نیاز را به شما ندهد. بعد از آن می آییم کویل ها را تمیز می کنیم، آنها را با یک کف شوی و یک برس نرم تمیز می کنیم. پس از انجام این مراحل، نوبت به تمیز کردن مخزن آب می رسد و سپس چند بطری آب داخل شیلنگ بریزید تا آن را تمیز کنید و در صورت گرفتگی، اگر لوله فاضلاب مسدود شده باشد پس از مدتی آب خروجی پیدا نمی کند و باعث می شود آب از زیر پنل کولرگازی شما بیفتد و دیوارها و فرش را لکه دار کند.

2. پانل خارجی (کندانسور)
این قسمت از دستگاه نیز بسیار مهم است زیرا در خارج از خانه شما قرار می گیرد و مستقیماً با گرد و غبار و کثیفی تماس دارد، بنابراین اگر به موقع آن را نشویید، می توانید هزینه زیادی برای تعمیر آن بپردازید زیرا هزینه آن بسیار بالاست. کثیفی کندانسور از عملکرد صحیح دستگاه جلوگیری می کند و فشار زیادی به دستگاه شما وارد می کند، بنابراین بهتر است یک تکنسین مجرب آن را به طور مرتب بشوید (این کار توسط نیروهای مجرب انجام می شود) که این کار را انجام می دهند. با جت آب مخصوص پرفشار انجام می شود و  لطفا توجه داشته باشید که اگر قصد انجام این کار را دارید، قبل از شستشوی کولر، باید برق را خاموش کرده و کارواش منزل خود را روشن کنید. اگر قبل از شروع کار درب بالایی کندانسور را باز کنید، می توانید به محتویات بیشتری دسترسی داشته باشید و نتیجه بهتری بگیرید. در آخر نگران خیس شدن موتور فن نباشید چون کاملا تمیز و ضد آب است و برای کولر مشکلی ندارد فقط مراقب اتصال برق دستگاه باشید و از ورود آب به داخل آن جلوگیری کنید.

همین حالا سرویس کولر گازی خود را به ما بسپارید

همین حالا سرویس کولر گازی خود را به ما بسپارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *